תחום ריתוך ולייזר

תחום ריתוך ולייזר

מעבדת הלייזר החדשה במכון הישראלי לטכנולוגיות ייצור חומרים, הוקמה במסגרת מאגד LAMP. המערכת מצוידת בלייזר עוצמתי ומתקדם ביותר בישראל בתחום של עיבוד חומרים. הלייזר של חברת סיון לייזרים ,בעל עוצמה של 14 קילוואט וקרן לייזר דינמית, ההופך אותו לאחד ממכשירי הלייזר הטובים והעוצמתיים ביותר בעולם.

ריתוך לייזר יש הרבה יתרונות משיטות ריתוך או הלחמה קונבנציונליות , הכוללים 100% האצה של התהליך וחיסכון של כ-90% מהאנרגיה הנדרשת.

הטכנולוגיה מאפשרת עבודה עם קרן לייזר ייחודית בעלת דרגות חופש רבות המתקדמת מהטכנולוגיות הקיימות היום לעיבוד חומרים. טכנולוגיה זו תשפר שליטה בתהליכים פיזיקליים במהלך עיבוד החומרים, לדוגמא קצבי קירור והתמצקות , עומק חדירת הלייזר ויציבות של בריכת ההיתך.

בשיתוף עם חברת בקרה גבע הוקמה מערכת בעלת שישה צירים המשלבת מהירות מכנית ודיוקים גבוהים. המעבדה מצוידת במצלמה תרמית ומצלמת מהירות גבוהה המאפשרות בקרה על התהליך. המעבדה מספקת מחקר יסודי, אסטרטגי ויישומי בתחום מדעיים והנדסיים בעיבוד חומרים.  צוות המעבדה מנוסה ומיומן במתן שירותים, פיתוח תהליכים  וייעוץ לתעשייה. הפוקוס העיקרי הוא בטכנולוגיית לייזר ויישומיה בתחומים כגון ריתוך, קידוח, חיתוך, הוספת חומר (cladding), הקשיית פני שטח וטיפולי פני שטח.

welding_laser

שירותים

ריתוך לייזר
טיפולי פני שטח
הלחמות
מחקר בסיסי על אינטראקציית לייזר חומר המאפשר שליטה על אמבט ההיתך
יכולות ייחודיות בשליטה על יציבות ה-keyhole

חומרים

שירותים